Cum ne percepem contează: o țară cu stimă de sine atrage mai mulți investitori!

2

Felul în care investitorii străini percep o țară este un factor important în decizia lor de a investi pe piața respectivă. Așa cum PR-ul și Marketing-ul funcționează pentru un brand, la fel și mândria națională a unei țări poate funcționa ca factor care îi influențează pozitiv economia.

De ce unele piețe au rezultate mai bune decât altele, când economia lor este similară sau chiar deficitară? De ce Ungaria, Polonia, Letonia și Estonia atrag mai multe investiții străine decât România, când noi avem, după părerea mea, mai mult potențial economic?

Răspunsul este simplu: percepția pieței!

România are unul dintre cele mai ridicate niveluri de educație din Europa, un nivel ridicat al populației poliglote, resurse naturale ca metalele neferoase, petrol, gaze, agricultură și o industrie de IT foarte avansată. Cu toate acestea, atunci când vine vorba despre piețe cu potențial, România lipsește de pe harta mentală a investitorilor.

Și nu e de mirare: dacă întrebi un ROMÂN obișnuit, din clasa de mijloc, ce părere are despre țara sa, răspunsul va fi în cele mai multe cazuri unul negativ. Cum ne putem aștepta ca investitorii să aibă încredere în noi, când nici noi nu avem?

Percepția noastră față de propria țară influențează investițiile și productivitatea: corelația dintre cele două este de netăgăduit. Fluxul de știri din România este concentrat în principal pe informații negative ca eșecuri ale organizațiilor Statului și corupție, în loc să se concentreze sau măcar să echilibreze balanța cu poveștile de succes ale țării. Știu că veștile proaste vând, dar veștile bune creează.

România a început în ultimii ani să se promoveze ca destinație turistică prin atuuri ca umor și frumusețe. Însă nu aplicăm încă aceeași filozofie și pentru a atrage investiții.

După cum spunem chiar noi, “cămașa e mai aproape decât haina” – iar această vorbă se aplică și când vine vorba despre părerea noastră despre noi. Cu cât mai mult noi, ca popor, și mai ales prin organizațiile mass-media, începem să privim la aspectele pozitive ale țării, cu atât alții vor începe să ne vadă ca pe o destinație de investiție.

Ca australian-român care locuiește aici de 11 ani și a mai locuit aici 4 ani în anii ’90, primesc mereu aceeași întrebare: “De ce ai dat Australia pe România?”

Ziua în care întrebarea va fi “Nu te bucuri că ai venit în România?” este ziua în care România va fi recunoscută ca un loc în care merită investit!


Despre Vast Resources, la Core Finance London

Core London este o agenție londoneză de producție video online, care se...

Citeste tot

An nou, Guvern nou, speranțe noi!

An nou, Guvern nou, speranțe noi!

Luna ianuarie este gata și noul nostru Guvern și-a petrecut primele săptămâni...

Citeste tot